מחקר שיווקי בסביבה הבינלאומית

חשיבות מחקר שיווקי בסביבה הבינלאומית

 

–   החלטות לגבי סוגיות של אסטרטגיה בינלאומית.

 

–  החלטות לגבי האסטרטגיה/הפעילות השיווקית.

 

כש"סנפל" ניסו להכנס לשוק היפני עם בקבוקי זכוכית שמנמנים נתקלו בבעית הפצה בגלל עיצוב

הבקבוק שלא התאים להפצה במכונות הנהוגה שם.

 

"נסטלה" כן עשתה מחקר שווקים בתחום הקפה והבינה כי במדינות שונות דגשי טעם הקפה שונים,

ביצעה מחקרי טעימה וגילתה כי בברזיל למשל, שותים קפה מאוד חזק לעומת קפה חלש מאוד

באנגליה.

 

מדוע חברות רבות לא עוסקות במחקר שיווקי בינלאומי?

 

–  אסטרטגיה בינלאומית שמדגישה סטנדרטיזציה.

 

–  חוסר רגישות להבדלים בהעדפות, טעמים, והתנהגות של לקוחות.

 

–  חוסר רגישות להבדלים בפעילות השיווקית הנדרשת במדינות שונות )אופי אחר של הפצה,

תקשורת שיווקית וכד.('

 

סטרבקס בעיר מסוימת בסין הידועה בשמרנות ובמסרות הטמועה בה, יצרה הד שלילי. הדבר עשוי להשפיע בכלל על תדמית החברה ועל הצלחת יתר סניפיה. מחקר שוק יכל לחזות את

התגובה ולהתאים עצמם לעניין.

 

–  קושי לבצע מחקר במספר מדינות עם שוני תרבותי ושוני בשפה/קושי להשוות בין מידע

ממדינות שונות ]מי קהל היעד? הילד או הוריו. מי משפיע על הקניה? נקודת יחס- חברים/משפחה )ערב/(מורחבת )סין.( התייחסות למושגים באופן שונה, התייחסות שונה

לשאלות ולמראיין, התייחסות לתגמול על השתתפות במחקר.[

 

–  עלות גבוהה של איסוף מידע יחסית לשוק המקומי/זמן ארוך יותר )מרחק, תרגום, עלות

איסוף נתונים, ניתוח משווה – משמעותיים יותר בארצות מתפתחות.(

 

–  ספקות לגבי יכולת ומהימנות של חברות מחקר שווקים זרות ולגבי מקורות מידע משניים

)נכון בעיקר במדינות מתפתחות.(

 

–  חוסר היכרות עם מקורות מידע זרים/בינלאומיים רלבנטיים.

 

נקודות מרכזיות בתכנון מחקר שיווקי בינלאומי

 

–  סוגי מחקר שיווקי: מאפייני חדירה לשוק, שביעות רצון לקוחות, התנהגות צרכנים

)ומתחרים,( היבטים של תמהיל השיווק. השוואה בין מדינת האם למדינת היעד, בין מספר

מדינות יעד.

 

–  הגדרת יחידת הניתוח: אזור, מדינה, תת-קבוצה בתוך המדינה.

 

–  בחירת מקורות המידע: משני )מידע שמופק מדוחות ומחקרים שנעשו באופן חיצוני וכעת

נעשה בהם שימוש לצורך המקרה הנתון( לעומת ראשוני )מידע שמופק ספציפית לצורך העניין האמור ומותאם לצרכים אישיים של החברה( )וגם פנימי לעומת חיצוני.( בעיתיות עם

משני שלא מדויק לדרישות ואולי ישן, אך חוסך כסף ויותר מקיף.

 

 

 

 

 

 

 

– מקורות מידע משניים:

 

מדריכים למקורות מידע עסקי, או"ם, ממשלות במדינות היעד, לשכות מסחר דו-לאומיות, מדריכים

ענפיים, מדריכים שהופקו ע"י מכון היצוא בנושאים מגוונים, עיתונות וכתבי עת, נתוני יבוא/יצוא,

מאגרי מידע מקצועיים, סקרי מדף, מרכזי מחקר אוניברסיטאיים.

 

-מקורות מידע ראשוניים:

 

לקוחות קיימים ופוטנציאליים, ערוצי שיווק והפצה, נספחים מסחריים המוצבים בנציגויות מדינת האם בחו"ל, תערוכות וכנסים, מומחים/יועצים שיווקיים, גיוס אנשי מכירות ממתחרים

 

–   שיטת המחקר )סקר וכד.('

 

–  בחירת המדגם )המרואיינים( ותהליך הדגימה.

 

 

מחקר שיווקי ביפן

 

–  בניגוד למחקר שיווקי המקובל במדינות מערביות והמבוסס על סקרים וניתוח בעזרת כלים

סטטיסטיים מתקדמים, חוקר השווקים היפני יעדיף לתצפת על צרכנים המשתמשים במוצר

מאשר לשאול אותם על השימוש.

 

מה הבעיות המרכזיות בתשאול צרכנים? לא תמיד אומרים את האמת, שאלות לא מנוסחות כראוי, מנסים ליצור רושם על המראיין, לא יודעים מה לשאול. בנוסף, אצל היפנים לא רק אנשי שיווק

ומכירות משתתפים באיסוף המידע אלא גם אנשים טכניים.

 

 

דוגמא למחקר שיווקי בינלאומי: מוצר הרזיה )במירשם( של Lilly Eli

 

–  מטרת המחקר: להעריך שווי השוק למוצרי הרזיה במירשם בבריטניה, ספרד, איטליה,

וגרמניה.

 

–  השערת המחקר: צרכנים מוכנים לשלם מחיר גבוה )פרימיום( על מוצר הרזיה גם אם

הממשלה המקומית לא משתתפת במימונו.

 

–  מקורות מידע משניים: נתח שוק של מוצר מתחרה. )תרופות בלי מרשם, תרופות לא

מסובסדות ועוד(

 

נתונים על עודף משקל באירופה.

 

–  מקורות מידע ראשוניים: המדגם – 350 רופאים ממדינות היעד.

 

תהליך הדגימה – בחירה אקראית של רופאים ממאגר המידע של החברה. מתוך סברה כי

רופא הוא שישפיע על הלקוח לבצע הקניה במקרה זה ולכן לא ראו טעם במשאל של הלקוח עצמו.

 

המידע שנאסף – התנהגות צרכנים, מחירים, הגדרת פרופיל צרכן היעד המשתמש במוצרי

הרזיה- כמה לוקח? כמה מבקר רופא? עד כמה שמן? ועוד

 

דוגמא נוספת: Experience PepsiCo The   )הערות למצגת- שקפים אחרונים(

 

תשאלו לקוחות במדינות שונות ובדקו מודעות למותג, רגש כלפיו ונאמנות לקוח.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התרשים מייצג- מודעות מול רגש וכיצד נתפס המותג במדינות שונות.

 

גילו כי אנגליה נחשבים "מובילים" והם גם מוכרים וגם אהודים בקרב הצרכנים. כיוון שהמותג מצליח נוכל לחשוב שכעת אין צורך להשקיע בו, אך לא נכון- תמיד יש להשקיע כדי

לשמר המצב הקיים. לעומת זאת נוכל לנצל מדינה זו בכדי ללמוד הסיבות להצלחה ולדעת ליישם על

מדינות אחרות, מצליחות פחות מבחינה זו.

 

בספרד לא מאוד מכירים, מי שמכיר מגלה אהדה. נסיק כי יש צורך ברעש שיווקי, כנראה בעיה

בתקשורת השיווקית שצריך לתקן.

 

בפולין יש חשיפה אך אין רגש חיובי כלפי המוצר. במקרה זה ננסה לבדוק את המוצר אם לא טוב/מתאים לשוק וכן ננסה לבדוק את התמדית שמשווקים לצרכן )לצייר אותו באור שונה ולנסות

למכור סיפור ולא רק מוצר.(

 

באוסטרליה לא מכירים ולא אוהבים. אם רק זה עתה נכנס לשוק המצב הגיוני וישתפר עם הזמן, אך

אם לא חדש ננסה להבין מהיכן נובעת הבעיה ולפתור אותה משני הכיוונים.

 

חרדה

מתמודדים עם חרדה: טיפים מעשיים להקלה על התסמינים

חרדה – רק קריאת המילה יכולה לעורר את הרפרוף המוכר של הלב או לחץ בחזה. זהו בן לוויה שרבים מאיתנו היו רוצים שנוכל לבטל אותו, ובכל זאת הוא נמשך, שזור במרקם חיי היומיום שלנו. בין אם זו האחיזה המתהדקת כשאתם גוללים במיילים שלכם, חוסר המנוחה שמטיל עליכם צל במהלך היום, או השינה שחומקת מכם בלילה, לחרדה יש דרך לגרום לנוכחותה להיות מורגשת. בתוך מערבולת הדאגות הזו, דמיינו שאתם מוצאים נווה מדבר של רוגע, ערכת כלים המותאמת להרגעת מחשבותיכם המתרוצצות. בעולם שלעתים קרובות מרגיש כאילו הוא מסתובב מהר מדי, גילוי צעדים מעשיים ומעשיים למיתון החרדה דומה למציאת מצפן בסערה. זה ללמוד לנווט דרך המערבולת בחן וחוסן.

הסכם גירושין

החשיבות של הסכם גירושין: מה שאתה צריך לדעת

כאשר עוברים גירושין, הסכם גירושין הוא מסמך משפטי מחייב המתווה את תנאי הפירוד. הסכם זה מכסה היבטים חשובים כגון משמורת ילדים, חלוקת נכסים ומזונות בני זוג. חיוני לקיים הסכם גירושין כדי להבטיח ששני הצדדים ברורים לגבי זכויותיהם וחובותיהם.

המדריך המלא לצנרת תעשייתית: הבנת סוגים ושימושים לבחירה נבונה

צנרת תעשייתית ממלאת תפקיד מכריע בתעשיות רבות, ומספקת דרך אמינה ויעילה להובלת נוזלים, גזים ואפילו מוצקים. הבנת הסוגים השונים של הצנרת התעשייתית והשימושים הספציפיים שלהם חיונית לקבלת החלטות מושכלות בכל הנוגע לבחירת מערכת הצנרת המתאימה לצרכים שלך. במדריך מקיף זה, נחקור את הסוגים השונים של צנרת תעשייתית ונעמיק ביישומים שלהם, ונעזור לך לבחור נבון עבור הדרישות הספציפיות שלך.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

איפור

שליטה בטכניקות איפור: כיצד לכסות פגמים ולהסתיר אי-סדירות בעור

פגמים ואי-סדירות בעור יכולים להיות מקור משמעותי לחוסר ביטחון עבור אנשים רבים. הם יכולים לנוע מאקנה וצלקות ועד כתמים אדומים, חבורות ואפילו קמטים. עם זאת, עם טכניקות האיפור הנכונות, ניתן לכסות ולהסתיר ביעילות את הפגמים הללו, מה שעוזר לך להרגיש יותר בטוח ונוח בעורך. מאמר זה ידון בשיטות שונות להשגת עור ללא רבב, כולל שימוש בבסיס ובפריימר לאי-סדירות בגוון ובמרקם, טכניקות הסתרה ממוקדות לאקנה וצלקות, תיקוני צבע לכתמים אדומים וחבורות, שימוש נבון בקונסילר ומייק אפ לעיגולים כהים, כמו גם קונטור והארה להסוואת קמטים וקמטוטי הבעה. בנוסף, נדגיש את היתרונות של לימוד טכניקות איפור אלו לשימוש יומיומי, מה שיעצים אנשים להרגיש בטוחים יותר במראה שלהם.

מיטות קומותיים לבתים מודרניים כפתרון לחיסכון במקום

מיטות קומותיים עברו דרך ארוכה מלהיות חוסכות מקום פונקציונליות בלבד ועד להיותן רהיטים מסוגננים ואופנתיים שיכולים לשנות כל חדר. בין אם יש לכם מקום מוגבל או שאתם רוצים ליצור אווירה כיפית ושובבה, מיטות קומותיים הן בחירה מצוינת עבור בתים מודרניים. במאמר זה, נחקור את 10 העיצובים האופנתיים של מיטות קומותיים שעושים כיום גלים בעולם עיצוב הפנים.