החזרי מס בקורונה- האפשרות לקבל סיוע ממס הכנסה בזמן משבר התחלואה העולמי

 

נגיף הקורונה הפציע לחיינו בדצמבר 2019, אי שם בסין הרחוקה והפף לאורח קבע בכל מדינה בעולם. עקב המצב החדש שאף אחד לא יכול היה לצפות, השתרשו בהתאם גם תהליכים שנועדו לעזור לשכירים ולעצמאים לצלוח את משבר התחלואה העולמי מנטלית, נפשית וכמובן, כלכלית.

הסגר הממושך וההשבתה שנכפו על המשק עקב המצב החדש והתפשטות נגיף הקורונה, יצר משמעויות כלכליות כבדות משקל באשר לתושבי המדינה על כל הסוגים, המינים ומשלח ידיהם. עקב חשש מקריסה מאסיבית של מערכת הבריאות, החליטה מדינת ישראל על הצעד הדרוש הזה, ההשלכות כמובן היו בהתאם, והנזק שהשתכלל היה עצום.

בתי עסק רבים נאלצו לסגור שעריהם לתקופה ממושכת, שכירים רבים מצאו את עצמם עובדים הרבה פחות, בחופשה ללא תשלום או מפוטרים. ואחד הכלים המשמעותיים הוא החזרי מס מיוחד לתקופת הקורונה, שנת 2020.

הזכאים להחזרי מס בתקופת הקורונה

הזכאים העיקריים להחזרי מס בקורונה יהיו אלו שהכנסתם נפגעה פורטל מיסים. ככל הנראה, מדובר ברובם ככולם של תושבי המדינה. גובה ההחזר אשר מגיע וישתלם עבור הזכאים יכול לנוע בין מאות שקלים לעד אלפי שקלים. הכל בהתאם לגובה ההכנסה המשוער מראש, לבין זה שאירע בפועל, וזאת בכפוף למשך הזמן בו ההכנסה נפגעה.

בסוף כל שנה, רשות המיסים מבצעת חישוב לגבי המס שצריך להשתלם ע"י מאן דהוא. כמובן שעקב משבר התחלואה הגדול, נגיף הקורונה, נוצרה הפחתה משמעותית בכמות העבודה. בהתאמה, גם המס שאמור להשתלם בסוף השנה אמור להיות נמוך יותר משמעותית.

בין הזכאים כאמור, שכירים שהוצאו לחל"ת או פוטרו מעבודתם. הזכאות איננה קשורה לקבלת דמי אבטלה, וגם מי שהשתלמו לו דמי אבטלה יכול ויהא זכאי לקבלת החזרי מס בקורונה. הזכאות נובעת מאי-רציפות עבודה ופערים משמעותיים בשכר בתנודות בין חודשי השנה.

עקב המשבר הכלכלי הגדול שנוצר בעקבות נגיף הקורונה, מעבר לשיתוק כללי של המשק ופאניקה, נוצר לחץ רב על משרדי האוצר והרשויות. כתוצאה מכך, נקבע כי החזרי מס בעקבות הקורונה יוכלו להשתלם באמצעות בקשות פחותות פרוצדורה, באופן מהיר יותר, ובקלות יתרה. וכך, לאפשר לתושבים להחזיר חמצן באופן מחודש אל הריאות, להסדיר נשימה ואט אט לחזור אל החיים.

כיצד ניתן להגיש את הבקשה לקבלת החזרי מס בקורונה?

כמו בבקשת החזר מס רגילה, גם באשר לבקשת החזרי מס בקורונה יש להגיש בקשה לרשות המיסים. כך, תבצע הרשות את החישוב מחדש, ובאם ישנם כספים עודפים שנגבו, הם מוכנסים לחשבון הזכאים באופן אוטומטי.

על מנת לקבל את החזר המס יש להגיש את הבקשה לקבלת החזר המס בלשכת רשות המיסים. לבקשה יש לצרף צילום של המחאה או לחילופין אסמכתה בנקאית אותנטית אחרת לאימות פרטי חשבון הבנק של המגיש. כך, יכולה רשות המיסים לדעת לאן להחזיר את הכספים, ואין צורך בכל עיכוב נוסף.

התפרצות נגיף הקורונה אמנם גרמה לטלטלה ולשינוי בחיינו כמו שלא הכרנו אותם מעולם, אך לצד זאת התפתחה מגמה של רצון לסייע ולכוון להתפתחות מאסיבית להשתקמות, שבתקווה תשפיע גם על המאזן הכלכלי האישי של כולנו, ותחזיר אותנו אל דרך הישר.

 

 

 

 

המדריך המלא לצנרת תעשייתית: הבנת סוגים ושימושים לבחירה נבונה

צנרת תעשייתית ממלאת תפקיד מכריע בתעשיות רבות, ומספקת דרך אמינה ויעילה להובלת נוזלים, גזים ואפילו מוצקים. הבנת הסוגים השונים של הצנרת התעשייתית והשימושים הספציפיים שלהם חיונית לקבלת החלטות מושכלות בכל הנוגע לבחירת מערכת הצנרת המתאימה לצרכים שלך. במדריך מקיף זה, נחקור את הסוגים השונים של צנרת תעשייתית ונעמיק ביישומים שלהם, ונעזור לך לבחור נבון עבור הדרישות הספציפיות שלך.

איפור

שליטה בטכניקות איפור: כיצד לכסות פגמים ולהסתיר אי-סדירות בעור

פגמים ואי-סדירות בעור יכולים להיות מקור משמעותי לחוסר ביטחון עבור אנשים רבים. הם יכולים לנוע מאקנה וצלקות ועד כתמים אדומים, חבורות ואפילו קמטים. עם זאת, עם טכניקות האיפור הנכונות, ניתן לכסות ולהסתיר ביעילות את הפגמים הללו, מה שעוזר לך להרגיש יותר בטוח ונוח בעורך. מאמר זה ידון בשיטות שונות להשגת עור ללא רבב, כולל שימוש בבסיס ובפריימר לאי-סדירות בגוון ובמרקם, טכניקות הסתרה ממוקדות לאקנה וצלקות, תיקוני צבע לכתמים אדומים וחבורות, שימוש נבון בקונסילר ומייק אפ לעיגולים כהים, כמו גם קונטור והארה להסוואת קמטים וקמטוטי הבעה. בנוסף, נדגיש את היתרונות של לימוד טכניקות איפור אלו לשימוש יומיומי, מה שיעצים אנשים להרגיש בטוחים יותר במראה שלהם.

מיטות קומותיים לבתים מודרניים כפתרון לחיסכון במקום

מיטות קומותיים עברו דרך ארוכה מלהיות חוסכות מקום פונקציונליות בלבד ועד להיותן רהיטים מסוגננים ואופנתיים שיכולים לשנות כל חדר. בין אם יש לכם מקום מוגבל או שאתם רוצים ליצור אווירה כיפית ושובבה, מיטות קומותיים הן בחירה מצוינת עבור בתים מודרניים. במאמר זה, נחקור את 10 העיצובים האופנתיים של מיטות קומותיים שעושים כיום גלים בעולם עיצוב הפנים.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

כל ההנאות בלגדל חיות מחמד

אין דבר יותר מהנה, מיוחד, מעשיר ומפנק מלגדל חיית מחמד ובוודאי כלב. אם אתם הורים לילדים קטנים, אזי שאין מתנה טובה יותר להביא להם מכלב