מערכת לדוגמה: הזמנת מונית דרך מערכת Taxi Get
.1 הבחנה בין ראשי למשני. שני משתמשים ראשיים: הנהג והנוסע. אך הם יהיו בשני פרופילים שונים
מכיוון שהם נמצאים בקבוצות שונות (ולכן טבלאות שונות.) משתמש משני- הולכי רגל, מי שתופס טרמפ, נהג מונית שלא משתמש באפליקציה, נהגי אוטובוסים- שיש להם פחות לקוחות בגלל הגט טקסי
וכו.' משתמשים עם מאפיינים שונים צריכים טבלה שונה.
.2 חלוקה לקבוצות משתמשים לפי מאפיינים משותפים.
.3 אפיון הפרופיל של כל קבוצת משתמשים- כל טבלה עושים בנפרד.
יעוד: יצירת זמן. Gett מייצרת לכם את הזמן שמעולם לא ידעתם שיש לכם.
מטרה: נמשיך להוביל את מהפכת התחבורה ולהתרחב למוצרים ושירותים יומיומיים חשובים. המטרה
שלנו היא לספק תחבורה ושירותים חשובים בפחות מעשר דקות לכל מקום.
מיהו המשתמש? ראשי– לקוחות (בינתיים נאפיין אותם כקבוצה אחת, ובהמשך נראה האם יש הצדקה להפריד לקבוצות שונות על בסיס מאפיינים רלוונטיים) נוסעים, נהגי מונית. את הנוסעים נשקול לחלק (מזכירות ודומיהן
שמזמינות עבור המנהלים, משתמשים פרטיים)
אפיון משתמשים במערכת הקופה בסופר
גיל– לקבוע מינימום ומקסימום הגיוניים (מינימום: באיזה גיל ילד הולך לקניות לבד עם כרטיס אשראי?
מקסימום: עד איזה גיל אנחנו מניחים שקשישים הולכים לקניות באופן עצמאי)?
שפה– להגדיר תמיד גם שפת אם שכיחה של המשתמשים השייכים לפרופיל, גם את שפות האם הנוספות
הקיימות, גם מה הטווח של רמת ידיעת העברית של כל המשתמשים, וגם מה הטווח של רמת ידיעת
האנגלית של כל המשתמשים!
תפקיד וידע רלוונטי: כשנאפיין את פרופיל הטכנאים, ואת פרופיל הקופאיות בוודאי שיש תפקיד ביחס
למערכת, וגם ידע רלוונטי (הכשרה, היכרות עם עולם התוכן והמושגים – הטכנאים מבחינת התפעול
הטכני, הקופאיות מבחינת המוצרים, הברקודים, אמצעי תשלום וכו.)'
השכלה – מגוונת. לא הכי רלוונטי, אבל צריך לפרט (בי"ס יסודי / תיכון / אקדמית – איזושהי התפלגות)
ניסיון עם המערכת– ניצמד לרמות מוגדרות מראש ונתייחס לכל אחת – מתלמדים, מזדמנים ומומחים –
כמה יש מהם בכל פרופיל (לא כל מי שהשתמש כמה פעמים הופך למומחה)
היכרות ושליטה במערכות דומות– בסעיף זה להתייחס גם ל: אילו מערכות דומות קיימות (קופה בשירות
עצמי בחנויות אחרות, כספומט, תדלוק בשירות עצמי, מערכות אחרות עם מסך מגע – אייפון, טבלט,
)GPS וגם לרמת ההיכרות והשליטה של המשתמשים עם כל אחת מהן.
יכולות ומגבלות (פיזיות ומנטליות-)
פיזיות: נאפיין את כל ההיבטים הפיזיים שיכולים להיות רלוונטיים לשימוש: גובה, נגישות (כיסא גלגלים, הליכון,) יכולת הרמה (למשל של שישיית מים,) איכות חושים: ראייה (יש משתמשים עיוורים? לקויי ראייה? עיוורי צבעים,)? שמיעה (האם ייתכנו משתמשים חירשים? לקויי שמיעה,)? דיוק מוטורי – רעידות
בידיים, עובי אצבעות
מנטליות: יכולת קריאה, יכולת חיפוש חזותי (מותר לנו להניח, כי המשתמש הרי ערך קניות,)… היכרות בסיסית עם ספרות, יכולת ספירה, היכרות עם שמות פירות וירקות (לאו דווקא בעברית,) ייתכנו
משתמשים עם קשיי קשב וריכוז, תפיסה אטית, ייתכנו משתמשים גם עם תפיסה מהירה ומיומנות גבוהה בתפעול מסכי מגע וממשקים טכנולוגיים (יכולים להיות חסרי סבלנות ליותר מדי הסברים, או לתגובתיות
אטית של המערכת.)
עד כאן אנחנו רק מאפיינים את המשתמש. לא מתכננים שום דבר במערכת, לא מצביעים על בעיות ולא
מציעים פתרונות!!