התמונה הקלינית – ODD

התמונה הקלינית – ODD

 

תחת הפרעות היסחיות,

וממוקם בDSM5

ODD

הוא מה שמכונה

מנבא משמעותי להתפתחות CD

 

אימפולסיביות ושליטה.  בניגוד  ל4  ,DSM  כעת  ישנם  3  תתי  סוגים:  רגזנות,  וכחנות  ונקמנות.  המרכיב

המשמעותי הוא התנהגות שלילית, חסרת משמעת ועוינת כנגד דמויות סמכות שנמשכת לפחות 6 חודשים. מתחיל בד"כ בגיל .8 שכיחות לאורך החיים יחסית גבוהה: 11.2% בקרב בנים ו9.2% בקרב בנות. יש קשר רב בין ODD ל- ,CD כאשר הרבה שסובלים מהראשונה, מפתחים בהמשך את השניה, אך לא כולם (למעשה כל המקרים של disorder conduct התחילו מ,ODD אך לא כל מי שיש לו ODD יפתח הפרעת התנהגות.) יש גורמי סיכון משותפים לשתי ההפרעות. בשתי ההפרעות יש השפעה של מצב סוציואקונומי והתנהגות אנטי

חברתית של ההורים.

הגדרת DSM בעמוד .515

קריטריונים ל,-cunductbehavier לפי ה:DSM-5-  A – עבירה על חוקים, זכויות אדם וכללים חברתיים נורמטיבים, המתבטאת בנוכחות של 3 מתוך 15 ב12

החודשים האחרונים, ולפחות 1 בחצי השנה האחרונה.

אגרסיביות לאנשים וחיות: .1 נטייה לבריונות, איומים והפחדות

.2 נטייה ללכת מכות

.3 שימוש בנשק שיכול לגרום נזק רציני. .4 התאכזרות פיזית לאנשים .5 התאכזרות פיזית לחיות

.6 ביצוע גניבה המתעמתת עם הקורבן (למשל שוד)

.7 הכריח מישהו לקיים עמו יחסי מין.

הרס רכוש:

.8 הצתת שריפה בכוונה לגרום נזק רציני.

.9 הרס מכוון של רכוש של אחרים (לא באמצעות שריפה)

גניבה:

.10 פריצה לבית, מכונית או בניין. .11 נטייה לשקר בכדי להשיג הטבות או בכדי להמנע מחובות

.12 גניבה מבלי להתעמת עם הקורבן (גניבה מחנות, ללא פריצה למשל)

הפרה חמורה של חוקים:

.13 נטייה להסתובב בחוץ בלילה, למרות איסור ההורים, לפני גיל .13

.14 בריחה מהבית של ההורים ללילה, לפחות פעמיים, או פעם אחת אם זה לתקופה ממושכת.

.15 נטייה להיזרק מבית ספר,** לפני גיל .13

B – הפגיעה ההתנהגותית גורמת לבעיה חברתית, לימודית או תיפקודית.

C – אם מעל גיל 18 – שלילת .APD התמונה הקלינית – disorder conduct

ב,CD כמו ב ,ODD ישנה הפרה חוזרת ובוטה של כללים וחוקים, התעלמות מזכויות האחר. הם מפתחים באופן ישיר או עקיף, עוינות, אי צייתנות, אגרסיביות פיזית ומילולית וכו.' הם גם נוטים לגנוב ולשקר. חלק

מתקשים בשליטה מינית ונוטים לאלימות מינית, חלק מתאכזרים לחיות, מציתים שריפות או ונדליסטים. לעתים קו-מורבידים עם הפרעות כמו disorder substance-abuse או עם סימפטומים של דיכאון. מחקר מצא כי CD הינו גורם סיכון להריון לא מתוכנן וניצול נערות. מצאו גם שההפרעה מנבאת סבירות די גבוהה

.antisocial personality disorderל

 

גורמים משפיעים

פרה דיספוזיציה גנטית, מובילה לאינטיליגנציה מילולית נמוכה, בעיות נוירופסיכולוגיות מתונות וטמפרמנט קשה יכול להכין את הקרקע להתפרצות מוקדמת של בעיית התנהגות. דיווחו במחקר על אפשט תורשה של בעיות התנהגות והפרעה אנטיסוציאלית במדגמים מגוונים מבחינה אתנית ואקונומית. טמפרמנט קשה יכול

להוביל  להתקשרות  לא  בטוחה  כי  להורה  קשה  לאמץ  דפוס  מועיל  עבור  ילד  עם  טמפרמנט  קשה,

האינטיליגנציה המילולית הנמוכה ובעיות נוירופסיכולוגיות עשויות להוביל לקשיי שליטה עצמית ומתן קשב, תכנון והתנהגות אימפולסיבית. בניסיון להסביר למה הבעיות הנוירופסיכולוגיות המתונות גורמות לאפקט כל כך גדול- ילד שמתקשה בהבנת שפה מתנגד שאמא שלו תקריא לו סיפור, מה שגורם לו להגיע פחות מוכן לבית הספר. הפערים נשמרים לאורך בית הספר, במהלכו כנראה ישובץ בקבוצות קטנות של ילדים שגם להם בעיות התנהגותיות, מה שיחמיר את התנהגותו בעקבות החשיפה לכך. יאמץ התנהגויות כאלו במטרה להיות

מקובל.

הפרעות נפוצות אצל ילדים

הפרעות נפוצות אצל ילדים כיום,   ה5   DSM   מספק  אבחנות  למספר   רב  של   הפרעות  ילדים,   כולל  הפרעות  נוירו-התפתחותיות ואינטלקטואליות (עיכוב מנטאלי.) להלן חלק מהן:  )attention-deficit/hyperactivity disorder

עגילי זהב

עגילים זה דבר יפה, אין ספק. הם מגיעים בכל הגדלים, הצורות, הצבעים והגוונים, עשויים מכסף או מזהב, בצורת חישוק, נקודה, בשיבוץ יהלום או יהלומים, ארוכים

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

הפרעות נפוצות אצל ילדים

הפרעות נפוצות אצל ילדים כיום,   ה5   DSM   מספק  אבחנות  למספר   רב  של   הפרעות  ילדים,   כולל  הפרעות  נוירו-התפתחותיות ואינטלקטואליות (עיכוב מנטאלי.) להלן חלק מהן:  )attention-deficit/hyperactivity disorder

עגילי זהב

עגילים זה דבר יפה, אין ספק. הם מגיעים בכל הגדלים, הצורות, הצבעים והגוונים, עשויים מכסף או מזהב, בצורת חישוק, נקודה, בשיבוץ יהלום או יהלומים, ארוכים