6 טיפים כיצד להפוך שיווק טוב למכירות מעולות!

עיתון א-לה גוש - ענבר בזק (07/07/2011 09:52)
ענבר בזק - 6 טיפים כיצד להפוך שיווק טוב למכירות מעולות!

ראשית אקדים ואבהיר את המושגים שיווק ומכירות, מכיוון שעסקים רבים מבלבלים בין השניים:

מטרת השיווקהיא ליצור מודעות למותג ולגרום ללקוח להגיע לפתח העסק. זה יכול להיות חנות (פיזית או וירטואלית), בית העסק, קליניקה או כל מקום בו מתבצע תהליך המכירה.

מטרת המכירות היא לבצע את ההמרה של לקוח שהגיע ללקוח שרוכש את המוצר.

השלב השני הוא נושא מאמרי זה – כיצד להמיר לקוח שהגיע כתוצאה מפעילות שיווקית ללקוח שמבצע רכישה בפועל. וכהרגלי אציג את התהליך במספר טיפים פשוטים:

  1. הקפידו לשמור על פרטי התקשרות עם לקוחות שהגיעו אליכם– התרגלו לקחת פרטים של כל לקוח שרגלו דרכה בפתח העסק שלכם. שם, טלפון, עיסוק, תאריך לידה, אימייל ופרטים נוספים (כגון תחומי עניין). גם אם הלקוח לא ביצע רכישה היום, ניתן יהיה לתקשר איתו בעתיד ולהציע לו מבצעים או הצעות שונות. הרבה יותר משתלם ואפקטיבי להתקשר עם לקוחות שכבר הגיעו לעסק, מאשר לנסות להביא לקוחות חדשים. אגב, גם לקוח שיצר קשר טלפוני ובירר מחירים הוא כמו לקוח שנכנס לעסק - מומלץ לקחת גם ממנו פרטים וליצור איתו קשר בהמשך.
  2. יצרו קמפיין שפונה ללקוחות הפוטנציאלים שברשימת התפוצה שלכם – אחרי שאספתם את פרטי ההתקשרות של לקוחות פוטנציאלים (גם כאלו שרכשו בעבר וגם כאלו שרק נכנסו לחנות) יצרו קמפיין שכולל מספר הצעות שיווקיות שונות. ודאו שאתם מפרידים בין לקוחות מסוגים שונים (לקוח קבוע, לקוח שרכש פעם אחת ולקוח שמעולם לא רכש). לכל אחת מהקבוצות יש להציע הצעה רלוונטית. אחת לתקופה יש לפנות שוב ללקוחות אלו ולהציע הצעה נוספת, עד שמתבצעת רכישה. הדרך הטובה ביותר ליצר התקשורת הזו היא באמצעות אימיילים או ברשתות חברתיות.   הקפידו בכל פעם לתת הצעה שונה, אל תציעו לאותו לקוח את אותה הצעה פעמיים.
  3. הקפידו להתאים את המסר השיווקי שלכם לצרכי הלקוחות. כשאתם שולחים מיילים שיווקיים חשוב מאוד להפריד את רשימות התפוצה ולבודד לקוחות עם צרכים שונים. אין דבר שיותר מעצבן לקוח מלקבל הצעה שיווקית שאינה רלוונטית עבורו. הימנעו ממיילים כלליים מידי. הקפידו להשתמש בשפה הפונה לגברים ונשים כאחד. מומלץ להשתמש במערכות רב מסר המאפשרות הכנסת שם פרטי. 
  4. בתהליך המכירה תנו אינפורמציה שמחזקת את מעמד החברה ומנטרלת התנגדויות. אינפורמציה כזו יכולה להיות תעודות ואסמכתאות שמעידים על מקצועיות (למשל: איפה רכשתם את הכשרתכם המקצועית), דוגמאות ללקוחות איתם עבדתם (אפשר גם לתת אנשי קשר שיתנו המלצות), פרסים בהם זכה העסק, דוגמאות לסיפורי הצלחה עסקיים וכד'...
  5. סמנו את הלקוחות עם הפוטנציאל הכי גבוה עבורכם. בכל רשימת לקוחות יש כמה שאיתם באמת הייתם רוצים לעבוד. סמנו אותם בנפרד. פנו אליהם עם הצעות אטרקטיביות במיוחד והקפידו ליצור איתם קשר אישי ולא לשלוח הצעות כלליות.
  6. יצרו הזדמנויות לפגישה פנים אל פנים.עם כל הכבוד לקמפיין אינטרנטי אין כמו פגישה פנים אל פנים. יצרו כמה שיותר הזדמנויות ללקוחות שלכם לפגוש אתכם פנים אל פנים. ייזמו כנסים, הרצאות, וובינרים וכד' שמאפשרים ללקוחות לשוחח איתכם ולשמוע אתכם.

 

ושיהיה בהצלחה!

ענבר בזק ייעוץ שיווקי ובנית מותגים.

052-3792247

אודות | משגב תו- אמנות, אומנות ומתנות | משגב תו- לבית ולמשפחה | משגב תו-ארועים | משגב תו-בניה, שיפוץ ובניה | משגב תו-הורות,השכלה וחינוך | משגב תו-חברות וארגונים | משגב תו-טיפול | משגב תו-ייעוץ ואימון | משגב תו-מחשוב ואינטרנט | משגב-תו- הריון ולידה | משגב-תו- סדנאות ופעילויות פנאי | תנאי שימוש באתר | אמנת שרות | אינדקס עסקים משגב | צור קשר
כל הזכויות שמורות ל-copyright © Bmisgav
האתר הוקם בשיתוף דפי משגב, א-לה גוש וחברת MeyData לקידום העסקים במשגב. עיצוב רועי פרץ - סטודיו P2