למה כדאי להפוך מוצר למותג וכיצד נמדד ערכו של מותג?

עיתון א-לה גוש - ענבר בזק (12/06/2011 17:48)
ענבר בזק - למה כדאי להפוך מוצר למותג וכיצד נמדד ערכו של מותג?

כלל בסיסי בשיווק הוא שמוצר ממותג מאפשר קבלת פרמיה מהצרכן. לכן, כשבוחנים את ערכו של מותג השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא האם הפרמיה שאנו יכולים לגבות גבוהה מעלות ההשקעה במיתוג ובשיווק?


אנו חיים בעידן של שפע, האפשרויות העומדות בפני הצרכן בבואו לרכוש מוצר הן כמעט אינסופיות ולכן מדובר בשוק של מותגים. הצרכן יעדיף לרכוש את המוצר שמעניק לו את הערך המוסף על פי תפיסתו.
איך יוצרים מותג כזה? לא די בשיווק יפה ובאריזה. תהליך אמיתי של בניית מותג כולל אסטרטגיה שיווקית בראיה כוללנית, הבוחנת את סביבת התחרות של המותג, את הערכים המוספים שלו ואת היתרונות היחסיים שהמותג מביא איתו אל מול התחרות. ואל נשכח את הפרמטר החשוב מכל – מה השוק צריך? אילו צרכים עדיין לא מסופקים? איך נשפר את המוצר שלנו באופן כזה שיענה על אותם צרכים?
לכן, תהליך מיתוג יכלול גם מו"פ  והצבת יעדים לשיפור מתמיד ומתמשך של המוצר. וכמובן מילת הקסם: חדשנות, חדשנות וחדשנות.


ואיך נדע האם המותג שבנינו הוא באמת מותג מצליח?
מדד המותגים 2010, מחקר מקיף הבוחן את 100 המותגים המובילים בישראל, מציע כי ערכו של מותג נבחן על פי שלושה פרמטרים עיקריים:
1.    רמת הפרמיה שניתן לקחת על המותג
2.    רמת ההשקעה בפרסום ובשיווק הנדרשת על מנת להשיג פרמיה זו
3.    הערכת הסיכונים של המותג המתבססת על ניתוח הסיכון הענפי וניתוח האיתנות הפיננסית של העסק
לסיכום: ככל שנציג מחסומי כניסה גבוהים יותר למתחרים, בדמות חדשנות טכנולוגית וחדשנות מוצרית, ככל שנדאג שהמותג שלנו ישען על ערכים מוספים משמעותיים לצרכן, ורק אם נצרף לכך אריזה שיווקית אטרקטיבית וייחודית, נצליח לבנות מותג חזק ורווחי.  

הכותבת, ענבר בזק היא שותפה בכירה בחברת "דה מרקט" לניהול מותגים ומרקום
ibezek!@gmail.com  052-3792247

אודות | משגב תו- אמנות, אומנות ומתנות | משגב תו- לבית ולמשפחה | משגב תו-ארועים | משגב תו-בניה, שיפוץ ובניה | משגב תו-הורות,השכלה וחינוך | משגב תו-חברות וארגונים | משגב תו-טיפול | משגב תו-ייעוץ ואימון | משגב תו-מחשוב ואינטרנט | משגב-תו- הריון ולידה | משגב-תו- סדנאות ופעילויות פנאי | תנאי שימוש באתר | אמנת שרות | אינדקס עסקים משגב | צור קשר
כל הזכויות שמורות ל-copyright © Bmisgav
האתר הוקם בשיתוף דפי משגב, א-לה גוש וחברת MeyData לקידום העסקים במשגב. עיצוב רועי פרץ - סטודיו P2