אתר קהילת העסקים במשגב
שם:
סיסמה:
רישום
חפש:
עסק: באתר: חפש »
דף הבית חדשות מאמרים פורומים לוחות רישום אינדקס
מבזקי חדשות
הודעות אחרונות בפורומים/לוחות
מאמרים אחרונים
(22/03/2017 09:37)
(08/03/2017 12:15)
(22/02/2017 10:42)
(08/02/2017 11:35)
(24/01/2017 22:57)
(11/01/2017 21:51)
(28/12/2016 10:57)
(13/12/2016 21:53)

מאבק ציבורי למען סלילת מסילת רכבת

- מועצה אזורית משגב (02/12/2009 20:30)

מאבק ציבורי למען סלילת מסילת רכבת עכו-כרמיאל

המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום: "המטרה היא אחת- רכבת מעכו לכרמיאל ולקרית שמונה. כל רעיון אחר הוא הזוי ולא רלוונטי".
 ביום שני ה 9/11/09 נפגש המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, עם ראשי הרשויות בגליל ויחד הכריזו על תחילת המאבק הציבורי למען  סלילת רכבת רגילה שתחבר בין עכו-כרמיאל ומשם לצפת ולקרית שמונה.
המאבק, תחת הכותרת "מצילים את הגליל מתחברים לרכבת" עומד בראש סדר העדיפויות של המשרד לפיתוח הנגב והגליל והשר שלום רואה בו כחסם העיקרי לפיתוחו של האזור.

"אנחנו מדברים על הבאת עוד 300 אלף תושבים נוספים לגליל- איך אני משכנע אותם להגיע הנה? הם צריכים תשתיות. מגיעה להם רכבת שתנייד אותם מהגליל למרכז וחזרה.גם כדי להביא מפעל חדש לגליל, הרכבת על פי הסקרים, היא שיקול מרכזי בקביעת המיקום שלו. הרי צריך זמינות של תשתיות כדי לשנע עובדים וחומרים".

השר שלום התייחס למוכנות שר האוצר, יובל שטייניץ לסלול רכבת קלה מצומת הצ'ק פוסט לכרמיאל. " המטרה היא רכבת רגילה. לא רכבת קלה או כל "פיתרון יצירתי" אחר. כל רעיון, שנבחן אך ורק דרך החור שבגרוש, לא רלוונטי. אנחנו פועלים למען העתיד ולא רק למען ההווה. בהווה מודדים הכל דרך הכסף והחיסכון השולי בתקציב. אבל כשאנחנו מדברים על העתיד- אז זה עתיד המדינה,פיתוח הגליל-זה העתיד".

מסמך השוואתי שנעשה מוכיח כי רכבת רגילה לכרמיאל זמינה יותר ואפקטיבית יותר עבור הצרכים של תושבי הגליל. (מצורף המסמך).

מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל בפועל, אורנה הוזמן בכור אמרה "כדי לחולל שינוי אמיתי בגליל צריך לפתח תשתיות מתאימות, לצמצם את המרחק בין הגליל למרכז. הזמינות של הרכבת היום חוללה שינוי משמעותי בכל עיר או ישוב בפרייפריה, למשל באר שבע, להבים, בני שמעון. זו ההוכחה שנגישות תחבורתית משדרגת ומפתחת את האזור מכל הבחינות".

סקרים שערכה עיריית כרמיאל נראה בקרב אוכלוסיות יעד איכותיות וקבלנים מצביעים על ציפיות לעלייה משמעותית בביקוש למגורים ובערכי הקרקע ברגע שתונח מסילת הרכבת מעכו לכרמיאל.

"אנחנו מקדמים פרויקטים מחוללי שינוי- בית הספר לרפואה בצפת ומכון המחקר, אוניברסיטה רב קמפוסית,שדרוג אזורי תעשייה בהיקף של מיליונים, הבאת עשרות גרעיני התיישבות של צעירים לחזק ולעבות את ההתיישבות- לא נצליח לעשות את זה אם לא יהיו פה תשתיות תחבורתיות טובות. הגליל הוא אינו בן חורג, הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל" סיכם השר שלום.  
ראש העיר עדי אלדר אשר לקח על עצמו לקדם בכל דרך את נושא הרכבת לכרמיאל, ארח את ראשי הרשויות בלשכתו למפגש עם השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן וציין את התחושה הטובה של ראשי הרשויות באשר למחוייבותו של השר לקדם ולפתח את הגליל ובתוך כך לקדם רכבת רגילה (כבדה) קודם לכרמיאל ולאחר מכן עד קריית שמונה.

 

הוסף תגובה
אודות | משגב תו- אמנות, אומנות ומתנות | משגב תו- לבית ולמשפחה | משגב תו-ארועים | משגב תו-בניה, שיפוץ ובניה | משגב תו-הורות,השכלה וחינוך | משגב תו-חברות וארגונים | משגב תו-טיפול | משגב תו-ייעוץ ואימון | משגב תו-מחשוב ואינטרנט | משגב-תו- הריון ולידה | משגב-תו- סדנאות ופעילויות פנאי | תנאי שימוש באתר | אמנת שרות | אינדקס עסקים משגב | צור קשר
 
כל הזכויות שמורות ל-copyright © Bmisgav
האתר הוקם בשיתוף דפי משגב, א-לה גוש וחברת MeyData לקידום העסקים במשגב. עיצוב רועי פרץ - סטודיו P2